Pages

Monday, 17 March 2014

Tabahkn haty -2

Assslamualaikum,,,.. untuk sambuangan cerita ke2 ialah...

Di mana A merasa was-was atas perasaan yang dia rasakan saat ini...tetapi apa yang pasti dia berasa selesa bersama C.. apanyang membuat kan A keliru ialah, ex kepada A kembali hadir dan meyatakn
An hasrat untuk memiliki A, dan kedua2 fmily sudah mengetahui hal pertunangan itu,A tidak kekok untuk bergurau dengan C.. untuk kali pertama C ajak A keluar berdua tanpa seorang teman pon,,, kate C saje berjalan2 hirup udara malam.. dan A bersetuju untuk keluar bersama C tanpa rasa takut atau segan. Mereka lepak sampai la ke pagi. A rasa saat itu cepat sangat masa berlalu.. dan A menceritakn situasi yang A hadapi sekarang dan bertanyakan pndapat C keputusan yang sepatutnye di ambil..C diamkn diri dan A tak berani untuk memberitahu ttg isi hati yang sebnarnye bila dia bersama C.kerana mungkin terlalu awal..  A buat keputusan untuk pulang ke kg untuk selesaikn maslah yang berlaku.. tetapi akhirnye dia angkur untuk keputusan keluarga..walaupon perit yang dilalui tetapi keluarga mesti di utamakan,, bila di buat keputusan,.dan pulang untuk bekrja., C menyatakan hasrat untuk memeliki A. apa bila di push banyak kali oleh A ttg perasaan sebnarnya,.. dan A hampa sangt2 bila C tidak menyatakn terlebih awal...
A pasrah C pasrah dengan keadaan yang terjadi kepada mereka...

CINTA TAK SEMESTINYA MEMILIKI...
HANYA TUHAN YANG TAHU.. SEMOGA ADE HIKMAH DI ATAS YANG BERLAKU.. ITU SAHAJA HARAPAN MEREKA,

Friday, 14 March 2014

Tabahkan haty

Assalamualaikum.... salam jumaat..
Hai all.... alhamdullah, masih bernyawa lagi,, dan masih lagi dapt menikmati keindahan atas bumi ini, walaupon keadaan sekrang dengn di landa jerebu...
Hari ney nk mencerita kisah cinta,, lame x update kisah cinta....

Pasa suatu hari... di mana si perempuan yang di kenali sebagai A telah mengenali si lelaki yang di kenali sebagai C...si A sebelum ini hidupnye tidk bebas.. rutin hariannya,, pergi keja balik kje,,. Cume akan keluar if pkwenye ajak keluar,, kalau x duk rumah sahaja.. itu sahaja,, bila pakwe c A ingin memutuskn hubungan yang talh terbina.. c A down sngt2 sebb dia sayangkn pkwenya.. walaupon,,, banyak kali pkwenye sakitkn haty nye, keluar dengan perempuan.. walaupon dia tahu,, tapi dia diam.. pada suatu hari,. Demi hilangkn tension yang melanda diri nya.. dia melepak dengan kawan2,,,sehingga la,, kawan kepada salah seorang kawanye,, dtang lepak sekali iaitu C.. dalam tengah lepak2,. C banyak kali tenung dan bagi ayat2 untuk mengenakan A,,, tetapi A buat x tahu,, dan malas nk pk mcm2 dan aggp itu hanyala sekadar kate2 sahaja dan tiada apa2 mkne.... sehinggala,,, bertukar2 talifon., dan keluar melapak untuk kali kedua,, dalam diam dalam hati A dah terdetik satu perasaan,, dan dia takut untuk pastikn perasaan itu, kerna bila bersama C, A berasa selasa,, dan menjdi diri sendri..
Bersambung....

Nntykn cerita.. seterusnya,, di lain hari,, hehehee

Sunday, 9 March 2014

Itu ketentuan

Assalamualaikum,,.. u all...
Andai haty mampu bersuara,, dan andai ade kuasa untuk membuat pilihan,, agar tiada seorang pun perlu terluka,, pasti memudah kan aku,, untuk meneruskn perjalanan ini,, tapi aku sedar aku hanya insan biasa yang hanya bnyak kelemahan dan kekurangan yang xmampu untuk memuaskn haty semua orng...termasuk diri sendry..
Andai haty berbicara andai haty boleh berkata2,, adakah semua orang dapat memahami,,, haty ku hanya pada dia,, setelah haty ini terluka dengan seorang demi seorang,, lukakn sepkeping haty yang rapuh,, dan sering kali hinggap setiap dahan.. tetpi bila ia nk kecapi kebhgiaan,, dugaan datang...dye sendry tidak tahu,, yang mne hrus pergi dan memilih,, sehingga sggup lukakn haty sendry demi kebhgiaan insan yang telh bnyak berjasa pada diri nye.. semoga suatu haty rasa syng yang pernh muncul dulu,, akan kembali.. semoga semua berjlan dgn lancar,, walaupon sering kali cube untuk pergi mencari dahan yang telah dipatah kn termasuk haty nye sendry,,, semoga ade hikmah,, maafkn diri ini,, insyallah andai jodoh kita pasti ade, n terima kasih kerna kau tlah memadamkn cinta haty yang dulu,, yang x pernh hargai haty ini,,

Coreta di pagi isnin,, alhamdullah,,

Wsslam

Saturday, 8 March 2014

Keliru

Assalamualaikum.. now bercuty at kampung,, tenangkn haty buat seketika,, segala urusan telah diselesaikan,

Dalam hidup kita,, bila kita di khianati rasa syang dan kepercayaan kita pada seseoranh, jangan kita berdendam,, tetpi mengajarla untuk dia pham.. bila kita di sakiti oleh orang yang kita sayang,, ucpkan alhamdullah,, kerna pasti ade hikmah di sebalik yang berlaku,, now sis cube untuk menerima,, n jawapan pon dah sedia ade.. dulu sis berangan2 nk husband pandaI masak, orang yang sis syang,,, but now,..
X semua apa yang kita impikan akan menjdi keyataan... tuhan x memberikan apa yang kita impikan , tetaoi dya memberi apa yang kita perlukan.. walaupon apa terjadi,, hidup mesti diteruskn,, itu yang terbaik,,

Thursday, 6 March 2014

Mood :(

Assalamualaikum semua.. hope semua sihat la yup,, sis pon dah beransur dah... cume suara dah mcm dah robot hahaha,. But alhamdullah dapt boss yang mmg baik n sporting...syukur...
Past balik kje,, gerak pergi terminal..  satu pesan sis,, dalm semua kje kita lakukan,, adalah iklas,, bukan mengharapkan balsan,, dan yang pling pentinh,, kualiti kerja,, n kalau kita rasa x happy akan sesuatu kje,, kita akn rasa penat,, but bila kita rasa funny,, kje yang penat pon,, kita x rasa pon penat.. sejak dua menjak ney,, sis mmg keliru,, bila seseorang hilang,, dan pergi kepda orang lain,, jagan kita berdendam,, tetpi bersyukur,,pastI ade hikmah,, so sekrang sis dah lebih bahgia,, n insyllah,, x lame lagi,, sia akn bertukar status... mungkin itu jawapan yang ptut sis bagi dulu.. sekrang cume tggu mase n tarikh shaja...  lov u all,, eheheh

Tuesday, 4 March 2014

Soo sad

Assalamualaikum... hari ney,, sis rasa nk demam lorl,, but kuatkn diri p kerja ,, xtahu la esok macm mane.. kalau mc so xleh nk buat apa lorl,,, perut plop duk maen angin,. Ish2 pagi2 perut sis mesti ade agi. Je nk kuat,, bnyak sngt angin ney.. actly sebnarnye xde apa nk kate.. just nk nasihat la an, kalau rasa x sihat p jumpe doc,, sebb sekrang musim2 denggi... so jaga diri 2.. susah nnty,, bahaya kn diri,, bak kate pepatah, lebih baik m3ncegah dari mengubati,,... apa2 pon sis sendry takut nk p cucuk,, susah2 la sekali jne serik ya ampun,,

So jaga diri kesihatan semua

Monday, 3 March 2014

Dia k3mbali

Assalamualaikum.. moning... all
Kebosanan di tmpat kje lorl,, musuh xde kat tmpat kj3,, hehehhhe,, so xde spe teman sya di sini...
Seseorang hilang akhirnye seseorang datang.. hahahha hidup2.. 2 la di namakn hikmah setiap peristiwa yang berlaku, so now,, slow2 cri kumpul duit... semoga apa yang di hajati termakbul yup,., dulu asyid menolak jew kje,, so now.. approved je kje,, hahahaha...so pandai2 la kau nk ambil haty bapak aku yup,, hahahahahahaha,, so aku duk relex sahaja,l. Duit s3mua kau nk suport ehehhehee.. untung hidup,,,

Sunday, 2 March 2014

Moning happy nice day

Asaalamualaikum,, all...
Semoga happy pqgi isnin yup,, hahahaha biarpon mse dah nk msuk tgh hari..dalam kehidupan kita,, s3ntiasa berputar...sentiasa di atas sentiasa di bawah,, so berkwan jugak jgn memilih taw,, sebb mungkin kwan kita yang kita berkwan 2.. bukan kawan yang boleh di bawa wktu susah,, malah orang yang kita x knl boleh tolong kita,, so beringat2 la ..so moning bagi setiap hari itu adalah hppy..walapun saat itu kita sedih, m3nahan rasa skit... so bahgiakn haty anda,, keluar dari kesihan anda semua,, insyallah, amin,,